این روزها بازار خودروی کشورمان متنوعتر از گذشته است و در هر محدوده قیمتی چه در رده خودروهای نسبتا ارزان زیر 50 میلیونی و چه در رده خودروهای گرانقیمت گزینه های متعددی پیش روی مشتریان قرار دارد. درواقع رقابتی شدن بازار و عرضه مدل های متنوع سبب شده که خودروسازان بزرگ کشورمان نیز تنوع محصولات خود را افزایش داده و با تولیدات رنگارنگی در بازار حضور داشته باشند.
[1396/01/31 16:00]
خودرو C-HR را باید فصل جدیدی از کتاب تویوتا دانست، زیرا بعد از سال ها ارائه مدل هایی با طرح های خسته کننده بالاخره یک مدل با طراحی دینامیک، تازه و زیبا ارائه داده است. C-HR یک کراس اوور جمع و جور است که در اروپا طرف داران زیادی پیدا کرده و ابعاد آن همانند نسل قدیمی تویوتا راو4 است.
[1396/02/19 17:00]
پس از امضای برجام، شاهد ابراز تمایل تعداد زیادی از خودروسازان معتبر دنیا برای ورود به بازار ایران هستیم و در این بین فرانسوی ها به عنوان شرکای قدیمی صنعت خودرو ایران گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و بدون اتلاف وقت، قراردادهای خود با شرکای ایرانی را امضا کردند. ورود رنو تلیسمان در ماه های اخیر را می توان به عنوان نخستین برگ برنده فرانسوی ها در مقابل رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر خودروسازان فرانسوی نیز به تدریج نمایندگان خود در سگمنت سدان های نیمه لوکس را راهی بازار کشور کنند، هم اکنون ورود پژو 508 قطعی شده و به احتمال قوی اوایل سال 1396، شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم و احتمال عرضه سیتروئن C6 می پردازیم.
[1396/02/17 17:00]
با گسترش ترافیک در کلانشهرها بسیاری از افراد که برای تردد روزانه از خودروی شخصی استفاده میکنند، بدنبال خرید یک خودروی مجهز به جعبهدنده اتوماتیک هستند.
[1396/04/13 16:00]
زیرمجموعه لوکس سیتروئن به زودی محصولش را وارد بازار میکند؛ DS 5LS نام خودروی جدیدی است که در آینده رقیبی برای رنو تلیسمان و حتی پژو 508 ایران خودرو میشود.
DS برندی است فرانسوی که توسط گروه PSA (پژو سیتروئن) در سال 2009 آغاز به کار کرد. نام DS خلاصه شده کلمهDéesse است که در زبان فرانسوی به معنای الهه ترجمه شده. DS برند لوکس گروه پژو سیتروئن است که توانست در مدتی کوتاه رقبای باسابقهای را به چالش بکشد.
[1395/08/25 19:00]
سالهای زیادی از عمر صنعت خودروی ایران میگذرد و این صنعت در این سالها فراز و نشیبهای زیادی راتجربه کرده است. شاید در دوران پس از انقلاب اسلامی ورود پلتفرمهای پژو 405 و کیا پراید را بتوان بهعنوان یکی از نقاط عطف این صنعت به حساب آورد، به طوری که پس از گذشت بیش از دو دهه، همچنان حجم انبوه تولید و فروش مشتقات این دو پلتفرم است که چرخ صنعت خودروی ایران را میچرخاند.
[1395/06/15 17:00]
خودروهای ارزان قیمت با مصرف سوخت پایین در اغلب کشورها بسیار پرفروش هستند، به همین خاطر کمپانی های خودروسازی سعی بر این دارند تا روز به روز محصولات اقتصادی و ارزان قیمت خود را بروزرسانی کنند و یا خودرویی جدید در این رده به بازار معرفی کنند.
در ایران نیز نمی توان منکر این موضوع شد، زیرا عمده معاملات بازار مختص به خودروهای زیر 30 میلیون تومان است. اما متاسفانه باتوجه به عدم تنوع محصولات در این رده داغ و پر فروش بازار، انحصارا این بخش از بازار به چند خودروی داخلی و چینی اختصاص یافته است.
[1395/07/10 20:00]
در روزگاری که ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه در حال تقلا برای عرضه یک خودرو ملی مجهز به جعبه دنده خودکار است.
همکارانش در کشورهای آسیای شرقی ها با عرضه خودروهایی پاک و هیبریدی طوفان به پا کرده اند. حال این خودروهای آسیای شرقی، پایشان به کشور ما باز شده است و در بازار پرهیاهو ما به دنبال نام و نشانی می گردند.
[1395/10/11 19:00]
اولین نسل کوروت با لقب کانورتیبل در سال 1953 در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد. استقبال بازدیدکنندگان از غرفه GM در نمایشگاه خودروی نیویورک تا حدی بود که مدیران ارشد GM را مجاب به عرضه اولین خودرو در تاریخ 30 ژوئن 1953 کرد. در سال 1953 از کوروت کانورتیبل تنها 300 دستگاه و به صورت دست ساز تولید شد.
[1395/08/11 20:00]